Pismo v Bruselj
4 posters
Stran 1 od 1
Se pritožimo v Bruselj kot klub?
Pismo v Bruselj
Kot državljan EU sem ravnokar poslal pismo v Bruselj naj mi razložijo kako to, da se moj prijatelj lahko vozi po Trstu z Guzzijem letnik 97, jaz pa, če ga kupim od njega se ne smem v Ljubljani, ker ga ne morem registrirati on pa lahko. Bomo videli...
Lp Zupi
Lp Zupi
Re: Pismo v Bruselj
Mogoče zato, ker pri guciju niso vedeli, kaj je euro3 auspuh do 2000nevemkaterega leta.
Načeloma, če bi dal gor euro3 izpuh in naredil temu primerno homologacijo, bi ga najbrž lahko pripeljal k nam...
Načeloma, če bi dal gor euro3 izpuh in naredil temu primerno homologacijo, bi ga najbrž lahko pripeljal k nam...
Pismo v Bruselj
Primož
Teli euro tri pa štiri pa ne vem koliko se ne nanašajo na srž problema. Keč je, če se on lahko vozi v državi Evropi legalno , za kaj se jaz tudi kot tak državljan ne smem, so torej moje pravice v primerjavi z njegovimi manjše, kršene? Oboji smo v shengenskem sporazumu...
Zupi
Teli euro tri pa štiri pa ne vem koliko se ne nanašajo na srž problema. Keč je, če se on lahko vozi v državi Evropi legalno , za kaj se jaz tudi kot tak državljan ne smem, so torej moje pravice v primerjavi z njegovimi manjše, kršene? Oboji smo v shengenskem sporazumu...
Zupi
Re: Pismo v Bruselj
Sej tut men to ni lih najbolj všeč...
Bi mel še kakšno cali 3... iz oduzuni....
Sendviče pa pivo pa gremo pred parlament!
Bi mel še kakšno cali 3... iz oduzuni....
Sendviče pa pivo pa gremo pred parlament!
Re: Pismo v Bruselj
Evo, dobil sem birokratski odgovor:
Vprašanje poslano dne
08/04/2010
Vprašanje
73702: Subject: Birokratske razlike med državljani EU Question: V Trstu-Italija, to je 100 km iz Ljubljane, kjer stanujem je imel moj prijatelj motorno kolo s katerim se je redno vozil, se pravi je bilo registrirano. Ko sem želel od njega kupiti to kolo, sem se preje pozanimal, če ga lahko registriram v Sloveniji. Uradni odgovor je bil da ne, ker ne ustreza okoljskim predpisom. Motorno kolo je italijanske izdelave letnik 1997. Med tem ga je kupil moj drug prijatelj iz Nizozemske in glej, on ga je registriral brez težav. Zanima me kako je možno, da se moj prijatelj v Trstu z njim lahko vozi, jaz pa se v Ljubljani naj ne bi smel, oziroma za kaj je na Nizozemskem to možno, pri nas pa ne? Menim, da na opisan način vsi državljani EU nismo venakopravnem položaju.Lp Stanislav Bojan Zupet
Odgovor
Eden od korakov v postopku registracije dvo- in trikolesnega motornega vozila (v nadaljevanju: motorno kolo), ki je že bilo registrirano v drugi državi članici Evropske unije je ugotavljanje skladnosti motornega kolesa. Različni nacionalni sistemi ugotavljanja skladnosti so bili nadomeščeni s sistemom ugotavljanja celotne skladnosti v Evropski skupnosti, ki je postal obvezen za večino motornih koles izdelanih od meseca maja leta 2003 dalje. To pomeni, da za vsa motorna kolesa izdelana od meseca maja 2003 dalje velja v načelu ES-homologacija. ES-homologacija je postopek s katerim država članica EU potrjuje, da določen model motornega kolesa izpolnjuje vse zahtevane evropske varnostne in okoljevarstvene zahteve in je taka ES-homologacija veljavna v vseh državah članicah EU.
V vašem primeru je bilo motorno kolo izdelano v letu 1997. Zaradi tega se zanj ne uporabljajo pravila ES-homologacije Evropske skupnosti, temveč postopek posamične odobritve skladnosti motornega kolesa v skladu s slovenskim pravom. Vendar pa mora biti slovenski postopek posamične odobritve skladnosti motornega kolesa, ki je že pridobilo odobritev skladnosti v drugi državi članici EU (v vašem primeru v Italiji), v skladu z določenimi postopkovnimi pogoji, ki jih narekujejo temeljna pravila prava Evropske unije: da se postopek vodi na podlagi objektivnih, enakopravnih kriterijih, ki so znani vnaprej; da ne pride do podvajanja preverjanj; da je postopek zaključen v razumnem roku; Iz tega sledi, da se lahko ugotovitev skladnosti motornega vozila, za katerega je že pred tem bila pridobljena ugotovitev skladnosti v Italiji, zavrne s strani pristojnih nacionalnih institucij v Sloveniji zgolj v primeru, da predstavlja motorno kolo resno tveganje za zdravje in življenje ljudi ali okolje.
Republika Slovenija je v svoje predpise vgradila varovalno določbo, ki preprečuje, da bi v državo na novo prihajala rabljena vozila, ki preveč odstopajo od uveljavljenega nivoja zagotavljanja varnosti in varovanja okolja v Sloveniji. Vsa rabljena motorna kolesa, ki se na novo registrirajo v Sloveniji, morajo ustrezati tudi zahtevam Pravilnika o napravah in opremi vozil v cestnem prometu (Ur. l. RS, št. 17/00, 33/00 in 45/04). V vašem primeru je zelo verjetno, da motorno kolo ni imelo opreme z uravnavanjem emisij izpušnih plinov, ki ustreza določenim najnižjim zahtevam. V skladu s členom 3.a Pravilnika o napravah in opremi vozil v cestnem prometu mora oprema za uravnavanje emisij izpušnih plinov ustrezati najnižjim zahtevam, ki so določene v Direktivi 97/24/ES o določenih sestavnih delih in značilnostih dvo- ali trikolesnih motornih vozil (OJ L 226, 18.8.1997, p. 1–45). Torej, če motorno kolo ni ustrezalo navedenim zahtevam slovenske zakonodaje, ga v Sloveniji ni bilo mogoče registrirati. Po drugi strani pa je mogoče, da na Nizozemskem niso vgradili podobne varovalne določbe glede varovanja javnega zdravja ali okolja in je zato vaš nizozemski prijatelj lahko registriral isto motorno kolo, kateremu bi v Sloveniji zavrnili posamično odobritev ugotovitve skladnosti motornega kolesa.
Se pritožimo v Bruselj kot klub?
LP Zupi
Vprašanje poslano dne
08/04/2010
Vprašanje
73702: Subject: Birokratske razlike med državljani EU Question: V Trstu-Italija, to je 100 km iz Ljubljane, kjer stanujem je imel moj prijatelj motorno kolo s katerim se je redno vozil, se pravi je bilo registrirano. Ko sem želel od njega kupiti to kolo, sem se preje pozanimal, če ga lahko registriram v Sloveniji. Uradni odgovor je bil da ne, ker ne ustreza okoljskim predpisom. Motorno kolo je italijanske izdelave letnik 1997. Med tem ga je kupil moj drug prijatelj iz Nizozemske in glej, on ga je registriral brez težav. Zanima me kako je možno, da se moj prijatelj v Trstu z njim lahko vozi, jaz pa se v Ljubljani naj ne bi smel, oziroma za kaj je na Nizozemskem to možno, pri nas pa ne? Menim, da na opisan način vsi državljani EU nismo venakopravnem položaju.Lp Stanislav Bojan Zupet
Odgovor
Eden od korakov v postopku registracije dvo- in trikolesnega motornega vozila (v nadaljevanju: motorno kolo), ki je že bilo registrirano v drugi državi članici Evropske unije je ugotavljanje skladnosti motornega kolesa. Različni nacionalni sistemi ugotavljanja skladnosti so bili nadomeščeni s sistemom ugotavljanja celotne skladnosti v Evropski skupnosti, ki je postal obvezen za večino motornih koles izdelanih od meseca maja leta 2003 dalje. To pomeni, da za vsa motorna kolesa izdelana od meseca maja 2003 dalje velja v načelu ES-homologacija. ES-homologacija je postopek s katerim država članica EU potrjuje, da določen model motornega kolesa izpolnjuje vse zahtevane evropske varnostne in okoljevarstvene zahteve in je taka ES-homologacija veljavna v vseh državah članicah EU.
V vašem primeru je bilo motorno kolo izdelano v letu 1997. Zaradi tega se zanj ne uporabljajo pravila ES-homologacije Evropske skupnosti, temveč postopek posamične odobritve skladnosti motornega kolesa v skladu s slovenskim pravom. Vendar pa mora biti slovenski postopek posamične odobritve skladnosti motornega kolesa, ki je že pridobilo odobritev skladnosti v drugi državi članici EU (v vašem primeru v Italiji), v skladu z določenimi postopkovnimi pogoji, ki jih narekujejo temeljna pravila prava Evropske unije: da se postopek vodi na podlagi objektivnih, enakopravnih kriterijih, ki so znani vnaprej; da ne pride do podvajanja preverjanj; da je postopek zaključen v razumnem roku; Iz tega sledi, da se lahko ugotovitev skladnosti motornega vozila, za katerega je že pred tem bila pridobljena ugotovitev skladnosti v Italiji, zavrne s strani pristojnih nacionalnih institucij v Sloveniji zgolj v primeru, da predstavlja motorno kolo resno tveganje za zdravje in življenje ljudi ali okolje.
Republika Slovenija je v svoje predpise vgradila varovalno določbo, ki preprečuje, da bi v državo na novo prihajala rabljena vozila, ki preveč odstopajo od uveljavljenega nivoja zagotavljanja varnosti in varovanja okolja v Sloveniji. Vsa rabljena motorna kolesa, ki se na novo registrirajo v Sloveniji, morajo ustrezati tudi zahtevam Pravilnika o napravah in opremi vozil v cestnem prometu (Ur. l. RS, št. 17/00, 33/00 in 45/04). V vašem primeru je zelo verjetno, da motorno kolo ni imelo opreme z uravnavanjem emisij izpušnih plinov, ki ustreza določenim najnižjim zahtevam. V skladu s členom 3.a Pravilnika o napravah in opremi vozil v cestnem prometu mora oprema za uravnavanje emisij izpušnih plinov ustrezati najnižjim zahtevam, ki so določene v Direktivi 97/24/ES o določenih sestavnih delih in značilnostih dvo- ali trikolesnih motornih vozil (OJ L 226, 18.8.1997, p. 1–45). Torej, če motorno kolo ni ustrezalo navedenim zahtevam slovenske zakonodaje, ga v Sloveniji ni bilo mogoče registrirati. Po drugi strani pa je mogoče, da na Nizozemskem niso vgradili podobne varovalne določbe glede varovanja javnega zdravja ali okolja in je zato vaš nizozemski prijatelj lahko registriral isto motorno kolo, kateremu bi v Sloveniji zavrnili posamično odobritev ugotovitve skladnosti motornega kolesa.
Se pritožimo v Bruselj kot klub?
LP Zupi
Re: Pismo v Bruselj
Iz Bruslja boš dobil pa še enkrat daljše, suhoparno uradno pismo, iz katerega boš, po celodnevnem branju in tuhtanju, kaj hočjo povedat, izluščil ,da to ureja z zakoni vsaka članica EU zase.
Stelvio- Število prispevkov : 35
Join date : 28/11/2009
Re: Pismo v Bruselj
Hojla
Jaz pa ne bi bil tak pesimist glede na: "Iz tega sledi, da se lahko ugotovitev skladnosti motornega vozila, za katerega je že pred tem bila pridobljena ugotovitev skladnosti v Italiji, zavrne s strani pristojnih nacionalnih institucij v Sloveniji zgolj v primeru, da predstavlja motorno kolo resno tveganje za zdravje in življenje ljudi ali okolje."
Potemtakem bi moral motor resno ogrožati zdravja in življenja ljudi in okolja tudi v sosednji Italiji.
Pa tudi tole bi vzel bolj pod lupo-iz leta 97 torej:"Direktivi 97/24/ES".
Zupi
Jaz pa ne bi bil tak pesimist glede na: "Iz tega sledi, da se lahko ugotovitev skladnosti motornega vozila, za katerega je že pred tem bila pridobljena ugotovitev skladnosti v Italiji, zavrne s strani pristojnih nacionalnih institucij v Sloveniji zgolj v primeru, da predstavlja motorno kolo resno tveganje za zdravje in življenje ljudi ali okolje."
Potemtakem bi moral motor resno ogrožati zdravja in življenja ljudi in okolja tudi v sosednji Italiji.
Pa tudi tole bi vzel bolj pod lupo-iz leta 97 torej:"Direktivi 97/24/ES".
Zupi
Stran 1 od 1
Permissions in this forum:
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu